Стил, шик и кокошки от Нови Хан


Похапвам си аз гирос насред хаотичния човекопоток и изнервения автомобилопоток, преминаващ покрай добрата Стара Поща в Бургас, опитвайки се да не изсипя цялото дзадзики( чист катък си е за мен, ама айде ) върху себе си. Ям.., ненене, опитвам се!!! да ям права, като с едната ръка подпъхвам вече падащите картофки, с другата издърпвам салфетката, за да извадя половината плънка от носа, а с третата ръка да разкарам зелето от ухото. С четвъртата си бия шамари да не припадна от жегата. Тва да ядеш подобни неща като гироси, дюнери и сие, и в същото време да изглеждаш небрежно и елегантно все едно си хапваш тунквани бисквити „Детска закуска“, е една утопия. Трябва да си от ерата на „Бързи, смели, сръчни“, че да успееш да изядеш подобно нещо възможно най-прилично и спретнато. В съседно до мен павилионче, Лейди Гага е надула гаргата с „по по по по поооуукер фейс“ . По по по по по подайте ми моля една вода, малка и студена, също покерфейсва бабе наметнато с туника в цвят – дъвкано киви и две кила сребърни накити . Много джазово е,бабето, браво! По по по пооокер феейс, продължава оня скален орел да се дере, а аз свела жален поглед към тротоара, си мислех дали микробите са алпинисти, че да си взема поне месото полегнало насред пясък, фас и дъвка, щото не е стояло две минути все пак, или да зарежа половината изсулен гирос, барабар с всички съставки. Изобщо и не разбрах кога се е свлякло елегантно отдолу цялото. Уж загънато с три ката хартия и найлон, ама нА.. При опцията да ям само лук и разкашкана питка, се отказах от гръцките деликатеси за тоя ден. . И изведнъж Гага-та я прекъсват грубо, а жизнерадостен дамски глас започва да къдри с думи новината, че вече е намерено решението за пълно и цялостно премахване на кокалите по краката. Ъ?Зяпвам , докато си събирам манджата от земята, за да я изхвърля. Само с коректор някакъв си работата щяла да стане. Ъъъ..ъ? Нацелвам кошчето за боклук, а ушите ми разперени радари. Помислих,че не съм чула добре. КРАЙ на кокалчетата из разни ходила, палци и изобщо свят без кокали по краката, обещава мацката. Мооомент!! Какво? Как така без кокали? Само на мускул и жили? От кога човечеството се опитва да разкара кокалите от краката, че и най-после открило решение за цялостното им премахване бе? Аз къде съм бляла? Ама какви са тези реклами ? Наистина стоях учудена и забравих за двата пържени картофа, които паднаха в пазвата ми . Свиня съм, когато ям плънка в тесто, да. По-натам разбрах,че ставало дума за деформирани палци, стърчащи кокалчета покрай тях, а у, от което не ми стана по- добре. Кокалите си трябват. Виж за брадавиците нямам нищо против да ги няма. Сетих се за рекламата с онея нокти дето с тяло на човек, а главата е един огромен квадратен палец и нокът наместо лице, който говори БЕЗ УСТА и се фука,че нямал гъбички вече, щото използвал блааблаа и дават нокти на крак , и….еууууу. Не знам, но много са ми противни рекламите с нокти, които обсъждат щастливо инфекциозните си гъбички и носят чорапи на плажа.И имат крака! Иияяййк! Успокоена,че с кокалите всичко ще е наред, се изнасям към дома. Влизам и още от антрето чувам кънтящия телевизор. Богинята на предаванията , кафето, глезотиите, превземките, ботокса, хламидиите и цитонамазката – Гала, снове из студиото и сочи насам-натам нещо, показва си ‘къщата’, била в нов стил. Шаби шик стааайл. Оксиморон английски бил. Алооуу, къде отиваш ти, може би, Идоо!! Старо, овехтяло, ама и ново. Не бях чувала за подобен стил. Огледах се покрай мен и осъзнах,че все у шаби съм живяла. Единият шкаф у спалнята ми сам си маха боята вече. До чам се е оголил. Ще кажа на котките да си подострят ноктите тук-там на него, като фрески да стане един вид и съм бомба!
Тва сервиз от соц. времето , но когато Карел Гот е бил пъпчив младеж , часовник -кукувичка и милета плетени на ена кука наместо завеси, съм ги имала. Диванчето ми хареса обаче. Идеално е за разискване на любимите и теми- гинекологията и гледането на боб, сутрешното хвърляне на миди наместо кристална топка и разни такива неща. Бялото течение ще се чувства комфортно между всички възглавнички и гостите на Гала. Не знам само как ще стискат тебешир между задниците си за упражнения подходящи за всяка бедна и отрудена жена, но като гледам има и миндерче, дворче. Очаквах повече от Кремена Халваджиян като главен стилист и декоратор. Най-малкото от някоя захарница или рафт да виси манекен на полуразложен труп, облечен в златисто -синкаво клинче с паети и кантове в турско-синьо, пепитена риза от пясъчна коприна -леко раздрана на места, шал- целият в дупки направени от цигара за по-голям ефект и драма, и накрая налупено порцеланово цукало с дръжка върху перука от времето на викторианските крале, за да се съчетаят нещата. Може и супник да е с наръч паунови пера и едно щраусово яйце отгоре му .. Мдаам, разочарована съм леко. И като ше е ранчо да е ранчо. Поне няколко пластмасови коня да бяха разхвърляли тук-там, в ясли със свежа слама овчици с малки агънца да блеят, библейско е. Кравичка да гледа мило, теленце с благ поглед към камерите да сложат. Но кокошките определено да са натурални. Кудкудякането им ще е в тон с водещата, Джуджи-то, Зейнеб и онова заблеяло ми агънце- Инчето. . Емблематично е, подходящо е, напълно съвпадащо с идеята на шаби шика в ранчото в Нови Хан. Сега ще падне едно готвене с трюфели и качамак, поридж с пръжки, мусака с хуманно задушен дивеч и сос божоле, лелеей. В “ На Кафе“ с шик кокошки. От това по-реален оксиморон български, шаби му кажи.
Утре за Кобилкина. И нейните ‘само “ 12 диска за това как да разбереш ( за поредно!) дали те бива за жена, която може да задържи мъж или направо да си ходиш да си копаш оловно-цинковата руда у Мадан. Адьо!
Вашият коментар

